Escaquejant Escaquejant
Escaquejant

FAQ :: Buscar :: Llista de Membres :: Grups d'Usuaris :: Registrar-se
Perfil :: Inicia una sessió per veure els teus missatges privats :: Iniciar Sessió (amb usuari/password d'escaquejant.com)

La jugada

Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de Escaquejant -> Relats
Veure tema anterior :: Veure tema següent  
Autor Missatge
matenquatre

Registrat: 21 Abr 2005
Missatges: 69

MissatgePublicat: Dl Set 07, 2009 11:40 pm    Assumpte: La jugada Respondre citant

Dama per f7, rei per dama. Alfil d5 escac, rei f8, alfil h6 mat. No, espera, el negre pot posar l’alfil a g7. Però jo menjo a g7 i, ara sí, mat. Segur? Sí, segur.
Coi de paio, m’està posant nerviós, tants sorollets amb el nas.
Deixa’l estar i revisa-ho bé, que la dama negra d’a1 sembla perillosa. Si destapa cavall a d2 fa doble escac al rei i no podria sortir ni tapar. És clar que tret l’alfil de g2 la cosa canvia. Però he de vigilar.
Torna-t'ho a mirar...

Dama per, rei per, alfil va, rei f8, l’altre alfil... espera. I si tapa el primer alfil amb el cavall a e6? Alfil per e6 rei, però ara el rei escapa de la columna e6, per darrera l’alfil. A veure. Faig alfil a b4 escac, rei d8, torre d2 escac, rei e8... no! Torre d2 no. Hi ha el cavall de b1.
Fi-xa-t’hi! Fixa’t amb el cavall de b1. I amb la dama negra que hi ha darrera...

Que pesat, el tio. No para de fer ganyotes. Què li deu passar, al nas?
Tant se val. No. Millor ho deixo. Millor no arriscar, que no em passi com a la partida de fa tres setmanes. Que potser el Kasparov feia sacrificis brillants, a cada jugada?
Calma.
Calma.
Calma.
Quaranta-set minuts. Tinc tot el temps del món.

Tornem-hi: dama, rei menja, alfil, cavall e6, alfil per, rei e7. Però el rei se’m tornarà a ficar a d8. Espera. Alfil g5 escac. Sí. I tant! Si alfil f6, alfil per. Si rei e8, ha begut oli. Si rei f8, em sembla que també. Però si s’escapa per d6... si s’escapa per d6... M’he de mirar millor el centre.
S’està furgant el nas? Quin porc. S’estava furgant el nas! Ara fa veure que se’l grata, però se l’estava furgant! Si capturo peces he d’agafar-les per la base. Ell les agafava per dalt, o pel centre, no? M’hi he de fixar. M’hi he de fixar...

Fa por, aquesta dama. Potser podria endarrerir l’atac i moure el rei a g1. Llavors ja no m’amenaça de mat i puc perdre algun temps entre escacs. Però em toca el cavall d’h5. I si fa cavall a d2 escac? Llavors crea amenaces en el centre i l’atac ja no és bo. I l'alfil a e1?
Però està pitjor. No? No. Merda, ho tinc fotut. M’he complicat la vida. M’estic complicant la vida. Sempre em complico la vida.
Caaaaalma. Si jugo tranquil, això ho guanyo. Segur. Si la cosa es complica, només he de retirar el rei i ell no té contrajoc.

Vinga. Dama per, rei per, alfil, cavall, alfil per, rei e6, alfil va, rei ve. Res, tu. Si rei d6 em jalo la torre i ja en parlarem. O li pentino les diagonals amb la parella d’alfils, només que l’alfil blanc està massa aprop...
Ecs! Si té mig dit dins del nas! No té vergonya, aquest tio? Sigui el que sigui el que busca a la vida, confio que no ho trobi avui, jeje.

On era? Massa complicat. Això d’arriscar té que l’altre sempre està un moviment més aprop de fer la defensa que jo de prevenir-la. Però estic segur que ho puc guanyar. De fet, sempre n’estic, de segur. També ho estava en la partida de fa tres setmanes...
Dama per, rei per...
Ara l’orella? Què regira a l’orella? Quin fàstic d’home!
Alfil, cavall, menja, rei s’amaga... això no té final... i em toca el cavall d’h5...
A la merda!

Compulsivament, descarto la paranoia. Agafo el cavall i el retrocedeixo a la segura g3. Pico el rellotge i tanco els ulls per relaxar el maldecap. Uns segons necessaris després dels quals torno a la llum per cercar el bolígraf i anotar el moviment.

I em trobo el cavall a d2, la planilla del rival sobre el tauler, i una mà esperant a ser encaixada davant dels nassos, amb el dit encara cerumós.
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat
llpages

Registrat: 13 Des 2005
Missatges: 302

MissatgePublicat: Dt Set 08, 2009 4:59 am    Assumpte: Respondre citant

matenquatre,

més que llegir, tinc la impressió d'haver vist una pel·lícula! Tot el que descrius que pensa el jugador et passa per davant dels ulls com si fossin fotogrames (m'estalvio detalls del nas del rival, jajaja!). Però és que encara hi ha més: una posició plena de recursos per ambdues bandes, amb un sacrifici de dama que jo diria que és bo però que obliga a calcular força enllà, i que esdevé el fil conductor de la tensió que s'està vivint.
Tot plegat, un relat que t'ha sortit rodó. Vinga, a posar-lo a la portada, que s'ho mereix!
Enhorabona,

llpages
Tornar a dalt
fumandxu

Registrat: 22 Jul 2005
Missatges: 196

MissatgePublicat: Dt Set 08, 2009 9:25 pm    Assumpte: Respondre citant

Ostres, ja fa molts mesos per culpa d'anar de bòlid vaig perdre l'hàbit de llegir els relats i encara no l'he recuperat (se m'ha acumulat la feina). Però avui, que no serveixo per res, he passat per aquí, he vist la posició, he començat a llegir, no he pogut parar, i encara estic rient ara!!

penso que a mi també em va guanyar aquest paio!!!!!

genial matenquatre!
Tornar a dalt
jlmf

Registrat: 19 Ago 2008

MissatgePublicat: Dv Set 11, 2009 12:02 pm    Assumpte: Respondre citant

Molt bò, molt bò!

jlmf
Tornar a dalt
matenquatre

Registrat: 21 Abr 2005

MissatgePublicat: Dt Set 22, 2009 10:20 pm    Assumpte: Respondre citant

Hola,
en un principi, el relat pretenia reflectir el procés de decisió en una partida (almenys, el meu procés de decisió) i el vici, encara pendent de resoldre per part meva, de jugar al toc una alternativa no analitzada quan descarto la línia enrevessada que porto deu minuts pensant.
Lo del nas... bé, no tal qual, però en alguna cosa semblant m'he trobat...

Us agraeixo els comentaris
Tornar a dalt
Mostrar missatges d'anteriors:   
Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de Escaquejant -> Relats Totes les hores són GMT + 1 Hora
Pàgina 1 de 1

Canviar a:  
No pots publicar nous temes en aquest fòrum
No pots respondre a temes en aquest fòrum
No pots editar els teus missatges en aquest fòrum
No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum
No pots votar a les enquestes en aquest fòrum

smartBlue Style © 2002 Smartor