Escaquejant Escaquejant
Escaquejant

FAQ :: Buscar :: Llista de Membres :: Grups d'Usuaris :: Registrar-se
Perfil :: Inicia una sessió per veure els teus missatges privats :: Iniciar Sessió (amb usuari/password d'escaquejant.com)

Timurleng, poeta

Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de Escaquejant -> Relats
Veure tema anterior :: Veure tema següent  
Autor Missatge
llpages

Registrat: 13 Des 2005
Missatges: 302

MissatgePublicat: Dg Gen 24, 2010 8:17 am    Assumpte: Timurleng, poeta Respondre citant

Barcelona, vint-i-tres de gener del 2010, dos-quarts de vuit del vespre, torneig temàtic Saemisch, grup I, partida Timurleng-llpages. Arribats a la posición següent (blanques: Re1, Dd1, Ae2, a2, b3, c4, d5, g4; negres: Rg8, De3, Cc5, a5, b6, c7, d6, g6, h7) el meu oponent escriu el següent a l'espai de conversa en línia:

Preparant-se per a una mort digna, rei i reina tornen a ocupar el seu lloc al llit conjugal,
el bon bisbe espera, lleial i impassible, l'hora propera de la redempció.
Coratjosos soldats que junts de la mà avancen,
quin negre destí us ha maleït que no podeu fer la vista enrere?

Us convido a que proveu el següent: memoritzeu els versos i, després, reproduïu la posició en un tauler real; aleshores, reciteu en veu alta el poema i us adonareu que les paraules estan tan ben triades i el ritme descriptiu és tan encertat, que ben segur que sentireu el mateix que m’ha empès a compartir amb vosaltres aquesta inspiració genial d’en Timurleng. Us semblarà talment que les peces cobren vida, rei, dama i alfil blancs, bescanviant-se mirades de complicitat en el silenci que precedeix un final dramàtic. L’impacte estètic és brutal, i em vaig afanyar a demanar-li al meu rival que em permetés d’incloure aquest símil d’exquisit haiku japonès en l’apartat de relats del fòrum, accedint-hi amablement.
Timur Lenk (Timur el coix, per una ferida de guerra, segons la Viquipèdia), fou un conqueridor turcomongol descendent per línia materna de Genguis Khan. A la segona meitat del segle catorze va crear un veritable imperi pel que és ara Iran, Iraq i les ex-repúbliques soviètiques que es troben entre aquests països i l’Índia, amb un currículum de batalles guanyades impressionant. No he trobat cap indici de sensibilitat artística en un guerrer com aquest, però jo diria que he quedat tan assedegat de més versets del Timurleng d’escaquejant que de sang ho estava el personatge històric. I vosaltres?

llpages
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat
josgu

Registrat: 15 Mar 2006
Missatges: 112
Ubicació: Sabadell (Barcelona)

MissatgePublicat: Dg Gen 24, 2010 8:24 pm    Assumpte: Respondre citant

Si senyor.....Bravo !! per en Timur.....
Una descripcio molt poetica per la posicio esmentada i que denota una gran sensibilitat artistica i espiritual en veure quelcom mes que unes simples figures de fusta en el tauler escaquejat ; que es mengen unes a les altres per matar al rei....

Et felicito noi.
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Enviar email Visitar pàgina web de l'autor
Salaí

Registrat: 15 Jul 2006
Missatges: 119

MissatgePublicat: Dl Gen 25, 2010 1:30 am    Assumpte: Respondre citant

Sí,sí,molt bonic.Però jo fa dies que vaig servit amb les imatges dels "300" espartans invencibles que en Guardiola va saber impregnar als seus jugadors a la final de la Champions.Alló sí que va ser ÈPIC.

Wink
Tornar a dalt
Melide80s

Registrat: 19 Mar 2009
Missatges: 19

MissatgePublicat: Dl Gen 25, 2010 5:27 pm    Assumpte: Respondre citant

Timurleng, gràcies.

Senzillament extraordinari. Entenc perfectament l'estat de shock que es va apoderar d'Ilpages.
Té el ritme escènic, dramàtic i fatídic de les grans tragèdies gregues.
Déu n'hi dó, resona a dins del meu cap amb una freqüència que d'aquí a poc em començarà a preocupar.

T'ho torno a dir: extraordinari.

Melide80s
Tornar a dalt
Mostrar missatges d'anteriors:   
Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de Escaquejant -> Relats Totes les hores són GMT + 1 Hora
Pàgina 1 de 1

Canviar a:  
No pots publicar nous temes en aquest fòrum
No pots respondre a temes en aquest fòrum
No pots editar els teus missatges en aquest fòrum
No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum
No pots votar a les enquestes en aquest fòrum

smartBlue Style © 2002 Smartor